Retsensiooni vorm
KÄSIKIRJA PEALKIRI:
Kuupäev:
I. ÜLDHINNANG KÄSIKIRJA AVALDAMISE KOHTA (toimetaja jaoks)
Palun tehke sobiva väite järele märge X.
- SOBIB avaldamiseks ____
- SOBIB avaldamiseks oluliste sisuliste muudatusteta ____
- EI SOBI avaldamiseks praegusel kujul, aga VÕIB SOBIDA pärast olulisi sisulisi muudatusi (vajadusel retsenseeritakse artikkel uuesti) ____
- EI SOBI avaldamiseks ____
- SOOVITUS avaldada mõnes teises väljaandes ____
II. HINNANG KÄSIKIRJALE
Palun märkige ära, kuivõrd vastab käsikiri tabelis esitatud kriteeriumidele. Tehke märge X iga kriteeriumi järele sobivasse lahtrisse. Kui kriteeriumit ei ole võimalik hinnata, jätke rida tühjaks.
KRITEERIUMID | 1 mitterahuldav | 2 kasin | 3 rahuldav | 4 hea | 5 suurepärane |
1 Esituslaad | |||||
Käsikirja loetavus ja struktuuri loogilisus | |||||
Maht 40 000 – 60 000 tähemärki; ingliskeelne kokkuvõte 6000–9000 tähemärki koos tühikutega | |||||
Keelekasutus, stiil ja õigekiri | |||||
Vastavus APA viitamisnõuetele | |||||
Vastavus vormistusnõuetele (kasutatud kirjandus, tabelid, joonised jm) | |||||
Võtmesõnade asjakohasus ja täpsus | |||||
2 Sissejuhatus / teoreetiline ülevaade | |||||
Pealkirja selgus ja kooskõla käsikirja põhitekstiga | |||||
Ingliskeelse kokkuvõtte põhjalikkus ja selgus | |||||
Eestikeelse annotatsiooni ülevaatlikkus | |||||
Teoreetilise ülevaate teemakohasus ja loogilisus | |||||
Uurimisprobleemi ja uurimisküsimuste ja/või hüpoteeside sõnastamise tase | |||||
3 Metoodika | |||||
Uurimisstrateegia adekvaatsus ja valiku põhjendatus | |||||
Valimi sobivus uurimiseesmärkide saavutamiseks; valimi kirjeldamise selgus ja põhjalikkus | |||||
Andmekogumise instrumendi sobivus ja kirjeldamise põhjalikkus | |||||
Uurimisprotseduuri kirjeldamise arusaadavus, loogilisus ja põhjalikkus | |||||
Andmeanalüüsi adekvaatsus | |||||
4 Tulemused | |||||
Uurimistulemuste esitamise selgus ja põhjalikkus | |||||
5 Arutelu/järeldused | |||||
Uurimistulemuste tõlgendamise adekvaatsus ja piisavus | |||||
Uurimistulemuste võrdlemine varasemate uurimuste ja käsitlustega | |||||
Tulemuste rakendamisvõimalused ja soovituste relevantsus | |||||
Järelduste selgus ja asjakohasus | |||||
6 Uurimuse olulisus | |||||
Uurimuse olulisus, uudsus ja/või praktiline tähtsus | |||||
Panus Eesti haridusteaduste arengusse | |||||
Väärtus rahvusvahelisele lugejaskonnale |
III. RETSENSENDI KOMMENTAARID JA SELGITUSED AUTORILE
Autorile on soovitatav selgitada eespool antud hinnanguid, lisades pikemaid kommentaare ja konstruktiivseid selgitusi. Vajadusel võib need kirjutada kaastöö elektroonilise teksti sisse. Retsensendi hinnangud edastatakse autorile anonüümselt.